GM Barcelona | lunes, 12 de junio de 2017 h |

Avui s’ha mantingut la primera reunió del comitè de suport a la candidatura de Barcelona a acollir l’Agència Europea del Medicament. A aquest comitè, integrat per 80 persones professionals vinculats al sector de la sanitat, experts, sector empresarial i mitjans de comunicació entre uns altres, se’ls ha demanat que siguin ambaixadors de la candidatura de l’EMA a Barcelona.

La reunió ha estat presidida per la ministra de Sanitat, Dolors Montserrat, el conseller de Salut de la Generalitat de Caraluña, Antoni Comín, i l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau. La ministra ha destacat igual que el conseller i l’alcaldessa la coordinació, la lleialtat i la sintonia que estan mantenint les tres administracions per portar a endavant la candidatura de la EMA. “Estem fent tot el possible perquè ens ho creiem i perquè volem que l’Agència Europea del Medicament vingui a Barcelona”, ha dit. Per a la ministra, la candidatura ha estat un exemple de treball en equip. “Junts arribem més lluny, som més forts. Junts ens necessita la ciutadania per aconseguir la EMA”, ha recalcat.

Per la seva banda, el conseller de salut de la Generalitat de Catalunya, Antoni Comin ha destacat la col·laboració de les tres administracions en la candidatura de Barcelona i ha recordat que “la societat civil aportarà una gran potència que ens permetrà arribar al final amb totes les possibilitats”. Comin també ha explicat que l’EMA necessita al seu costat un bon sistema de salut i de recerca i l’SNS de Catalunya i d’Espanya compleixen de llarg aquest requisit. “Barcelona és imbatible des del punt de vista tècnic” ha afegit. Així mateix l’alcaldessa de Barcelona Ada Colau ha destacat la necessitat de “treballar de forma coordinada per aconseguir grans objectius com aquest” i ha remarcat “l’aposta de la ciutat per l’EMA per reforçar un àmbit on som referents com són la recerca i el sector sanitari, i perquè l’agència per a nosaltres és clau en el desenvolupament de les properes dècades, i la vinculem a un model de ciutat a llarg termini”.